Pages

Saturday, January 16, 2010

Pengalaman mengajar aku erti kesabaran

First time masuk kelas."Ya allah boleh ke aku ngajar budak-budak ni".Fuhh..macam2 feel ada,feel madhi ada,feel midhori' pun ada...Minggu pertama memang hard sketla bagi aku untuk menyesuaikan diri dengan persekitaran.Maklumla,time praktikal dulu kat sekolah menengah,sekali,kena posting kat sek rendah la plak..haru2..jadi level cara pengajaran pun kena turunla.Bukan senang tu,nak kena setting balik..Pening aku di buatnya.Soalan yang selalu berlegar di pemikiran aku,bolehkah aku stay kat sek rend sampai ke pencen..fuhh,berat tue.Takpelah,tunggu setahun dua,tgk dulu macamana.Kalau aku tak boleh tahan,terpaksa apply ngajar kat sek men plakla.Mujurla KPM membenarkan pertukaran ke sek men.Lega sket rasa..Tapi apa2 pun aku akan cuba untuk menjadi guru yang terbaik buat anak2 muridku.

No comments:

Post a Comment